BEYAZ YILDIZLAR EĞİTİM PORTALI
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

BEYAZ YILDIZLAR EĞİTİM PORTALI

Eğitimcilerimizin paylaşım alanıdır.
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Bilim Eğitimine Yeni Bir Bakış

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
turkuaz
Admin



Mesaj Sayısı : 77
Points : 290
Reputation : 1
Kayıt tarihi : 03/06/09
Yaş : 51

Bilim Eğitimine Yeni Bir Bakış Empty
MesajKonu: Bilim Eğitimine Yeni Bir Bakış   Bilim Eğitimine Yeni Bir Bakış I_icon_minitimeÇarş. Haz. 17, 2009 2:58 pm

Bilim Eğitimine Yeni Bir Bakış “ 5.Sınıflar Fen ve Teknoloji Programının Değerlendirilmesi”



Giriş:



Eğitim insana yapılan bir yatırımdır. Diğer sektörlere göre çok daha pahalı ve uzun zaman alan bir yatırımdır.(Yılmaz,1996). Bir insan ömrünün ne kadarının örgün eğitime ayrıldığı ve bir yıl içinde devletlerin ve ailelerin öğrenciler için harcadığı para göz önünde bulundurulduğunda,böylesine büyük bir yatırımın tesadüflere bırakılması düşünülemez. Eğitim ve öğretim işi,programlı olarak yapılması gereken önemli bir iştir. Çünkü toplumların ideal olarak benimsedikleri eğitim hedeflerine ulaşabilmeleri,bu alandaki çalışmaları belli programlara uygun olarak sürdürmelerine bağlıdır.(Büyükkaragöz, 1997).



Ayrıca eğitimde niteliğin geliştirilmesi,eğitim kurumlarının en önemli uğraşılarından biri olmuştur. Örgün ve yaygın eğitim kurumlarında tüm eğitim faaliyetleri önceden hazırlanan bir program çerçevesinde yürütülür. Kurumda,bireye davranışların nasıl kazandırılacağı eğitim programlarında yer alır. Bu nedenle eğitimin niteliği,büyük ölçüde uygulanan programa bağlıdır. Uygulanan programların aksaklık ve eksiklikleri giderildikçe,toplumdaki ve bilim alanındaki değişmelere göre yeniden düzenlendikçe,diğer bir deyişle programlar geliştirildikçe eğitimin de niteliğinin artması beklenir.(Erden,1992)



Fen Bilgisi öğretim programlarının da değişen ve gelişen bilimin ışığında sürekli yenilenmesi gerekir. Bu amaca ulaşabilmenin tek yolu, fen bilgisi müfredatının eğitim,bilim ve teknolojide meydana gelen ilerlemelere ve gelişmelere uygun bir şekilde yeniden düzenlenmesidir.(Karatepe ve diğerleri,2004)



Geleceğin araştırmacısını yetiştirmede ilk kademe ilköğretimdir. Fen öğretimi açısından çok önemli olan merak,ilgi,kuşku duyma gibi tutumların gelişmesi bu öğretim döneminde sağlanır. Bu nedenle fen öğretiminin sistem bütünlüğü içinde yeniden yapılandırılması ve bu amaçla çalışmalara ilköğretimin ilk yıllarında başlanması kaçınılmazdır.



Gelişen bir dünyada,toplum içinde doğup büyüyen insanlar için okulda verilen fen eğitimi ,yaşam boyu süren fen eğitiminin önemli bir bölümünü oluşturur. Bu bağlamda, çağın gerektirdiği nitelikte insan gücünü oluşturmak için fen öğretimi niteliğinin sürekli geliştirilmesi gerekmektedir.(Erden ve Bayrak,2007)



Program Değerlendirmenin Önemi:

Uygulanmakta olan programlarda amaç,içerik,öğretim durumları ve değerlendirme boyutlarında bazı aksamalar ve eksiklikler görülebilmektedir. Bu nedenle programın uygulanması sonucunda,yetersiz kalan ya da ters işleyen öğelerin olup olmadığı ;varsa aksaklıkların programın hangi öğelerinden kaynaklandığını belirlemek ve gerekli düzeltmeleri yapmak amacıyla programın değerlendirilmesi gerekir.(Demirel,1999).

Program geliştirme,değerlendirme olmadan tanımlanamaz (Bilen ,1999). Bu gereğe inanan yazarlar,değerlendirmenin eğitim sürecinin vazgeçilmez bir basamağı olduğunda birleşmektedir.

Program geliştirmede öncü sayılanlardan Tyler; hangi düzeyde olursa olsun programın planlanması ve sürekli geliştirilmesi bakımından değerlendirmeyi gerekli görmektedir (Bilen ,1999). Bir programın değerlendirilmesi ile programın etkililik derecesi tayin edilirken,programın geliştirilmesi için gerekli temel bilgi de elde edilir. Program değerlendirme , planlı ve sistematik bir şekilde sürekli bir etkinlik olmalıdır.(Fer,2000) . Eğitim programının etkililiği hakkında yargıya varmak,programdaki eksiklikleri tespit edilerek düzeltilmesi yoluna gitmektir.(Güngör ve Yılmaz,2002).







Hedeflerin Önemi:



Geniş anlamda hedefler,bir toplumun yetiştirdiği insanda bulunmasını öngördüğü özelliklerdir. Başka bir deyişle hedefler;yetiştirilen kişide bulunması istenilen ve eğitim yoluyla kazandırılabilir nitelikteki özellikleridir.(Tekin,2000)



Düzeyi,süresi,içeriği ne olursa olsun bir ders yada kursla ilgili olarak yapılacak ilk iş,o dersin ya da kursun amaçlarının belirlenmesidir. Bir programın başarıya ulaşıp ulaşmadığı ancak öğrencilerin belirlenen hedeflere ulaşıp ulaşmadığının tespit edilmesiyle anlaşılabilir. Bu yüzden bir program şekillendirilirken,öğrencilerin ulaşmaları istenilen özellikler yani hedefler en başta oldukça kapsamlı bir araştırma sonucunda tespit edilmelidir. Bir eğitim programı tasarlanırken,öncelikle birey yani öğrenci göz önünde bulundurulmalıdır. Amaçların belirlenmesinde ,öğrencilerin bireysel özelliklerinin (bilişsel,duyuşsal ve psikomotor) bilinmesi son derece önemlidir.(Bakaç,2000)



Makalenin devamını okumak için lütfen tıklayınız..

Yazar : Rıdvan KARABULUT
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Bilim Eğitimine Yeni Bir Bakış
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
BEYAZ YILDIZLAR EĞİTİM PORTALI :: BRANŞ ÖĞRETMENLERİ :: Makaleler-
Buraya geçin: